30 Ekim 2012 Salı

Birazda başkalarının düşünceleri ve Kendi Derlemem





Kore Dizileri – Hikaruivy ödülleri

Madem Uzak Doğu blogger’ları olarak bu kadar Kore dizisi izliyoruz; izlediklerimiz arasında en sevdiklerimizi, en komik bulduklarımızı, ya da farklı yönlerinden bahsetmek istediklerimizi kısaca da olsa yazıp Kore camiasına yeni atılan arkadaşları bilgilendirmeliyiz diye düşündüm. O yüzden hazır Oscar töreni de birkaç hafta önce yapılmış, heyecanı dinmemişken alın size bir mim de benden: Kore dizileri için Oscar (ya da Emmy diyelim) benzeri bir ödül töreni! Tabii ki ben sıradan bir izleyici olarak dizilerin direktörleri ya da senaristleri ile ilgilenmiyorum, o yüzden benim ödül kategorilerim biraz farklı olacak ;) Bu arada diziler hakkında üç-beş fikir beyanında bulunmayı da ihmal etmeyeceğim. İşte size Hikaruivy’nin EN’leri:
En Şaşırtıcı: Benim için bu kategorinin birincisi Coffee House‘dur arkadaşlar! Aslında o kadar da sıradışı bir dizi değildi, hatta yer yer sıkıcı bile sayılabilirdi… Ama ben bu dizideki ters köşeyi başka hiçbir dizide yaşamadım desem yeridir! 8-9. bölümler itibariyle evin içinde “oha! ohaaa! OHAAA!” diye çığlıklar atarak dolaşıyordum :) :)  Bunu başardığı için CH’ın gönlümde yeri ayrıdır…
mary stayed out all night
mary stayed out all night
En ŞekerCoffee PrinceMy Girlfriend is a Gumiho (Sanırım bu kategorideki seçimlerim hakkında fazla söze gerek yok ;) )
my girlfriend is a gumiho
my girlfriend is a gumiho
En SürükleyiciBoys Over FlowersSungkyunkwan Scandal (BOF biraz “cheesy” olmakla beraber kendini deli gibi izletiyordu! SKKS de bir bölüm biter bitmez diğerini attığım, başından kalkamadığım az sayıda diziden biridir…)
secret garden
secret garden
En klişe yıkıcıCoffee HouseSecret Garden,Protect the Boss (Coffee House şaşırtıcılık kategorisinde aldığı ödül sebebiyle burada :D Ayrıca mesela esas oğlan esas kızın düğününü basarsa normalde ne yapar? Kızı kolundan tuttuğu gibi kaçırır, di mi? Ha, işte burda öyle olmuyor :D Secret Garden, Kore dizileri dünyasında yeni bir esas oğlan trendi yaratması ile bu ödülü almayı hak ediyor; Protect the Boss ise 2. kız ve 2. erkek karakterlerinin uyuz ve entrikacı değil, son derece şirin oluşları ile! Ayrıca bu dizide herkes duygularını açık seçik söylüyordu yav: Elli küsür bölüm boyunca birbirlerine açılamayıp ekran başında bizi kabız etmiyorlardı yani, süperdi bence. )
En KomikThe Greatest Love ve My Girl: İkisinde de tepine tepine güldüğüm sahneler olmuştu :D Son dönem dizilerindense Flower Boy Ramen Shop‘u tek geçerim ;)
En Acıklı: Ben prensip olarak dram izlemediğimden (Misa’yı bile hâlâ inatla izlemiyorum!) benim için bu listede yalnızca Scent of a Woman var… Bir de içerdiği yüksek dozda hüzün ve acıklı sahneler açısından The Princess’ Man‘i de bu kategoriye layık görüyorum…
scent of a woman
scent of a woman
En Yakışıklısı bolBOF tabii ki!! Çiçek dörtlüyü geçtim, Jan Di’nin intihardan kurtardığı eleman, sonradan onun diziye dahil olan erkek kardeşi (He Ja mıydı neydi?) gibi yan karakterler bile birbirinden taştı! “İç akıtan dörtlü”sü ile SKKS ve melekleriyle You’re Beautiful da sonraki sıraları paylaşıyor…
boys over flowers
boys over flowers
En Güzeli BolStill Marry MeBOF (Still Marry Me’nin üç hatununun üçü de birbirinden güzeldi. Otuz yaşın üzerinde olmaları bence durumu daha da ilginç ve hoş yapıyor :)BOF ' un Kızlarrııı , özellikle Han Chae Young ve Kim Hyun Joo bir kız olarak benim bile ekran karşısında kaymış gözlerle izlediğim güzellikte hatunlardı :) ) Rooftop prince 'deki kötü kız Se Na gerçekten çok hoş ve tarz dı
still marry me
still marry me
En KlasikBOF (Ben ömrümde bu kadar Türk filmi klişesini bir arada görmedim… Esas oğlana araba çarpıp hafızasını bile kaybetti, daha n’olsun?!)
soul mate
soul mate
En DeğişikSoulmate çok farklı bir dizidir: Kadın-erkek ilişkileri üzerine en gerçekçi Kore dizilerinden olması bir yana, aynı zamanda skeç gibi değişik havasıyla farklı bir tadı vardır… OB&GYN doctors medikal drama olması yönüyle yine bu ödüle layık görüldü. Ve romantik komedi canavarı olan hikaru için aksiyonu bol City Hunter da en değişik kategorisine giriyor.
En FelsefikSecret Garden (Her taşın altından bir aforizma çıkıyordu!)
dream high
dream high
En Umut Verici/Gaza GetiriciDream High (Ne varsa gençlerde var azizim…) -ve yazıyı post ettikten sonra akla gelen City Hall 
yoon eun hye - gong yoo
yoon eun hye - gong yoo
En Tatlı ÇiftYoon Eun Hye – Gong Yoo (Coffee Prince), Han Chae Young – Jae Hee (My Delightful Girl)
En Tatlı 1. ErkekLee Min Ho (BOF) (Bu konuda objektiflik beklemeyin benden: Song Joong Ki’nin başrolünde oynadığı bir dizi piyasaya çıkmadıkça Lee Min Ho en tatlı esas oğlan olarak kalacaktır :D ) Ama Gong Yoo‘ya da güzel hatırınız için Coffee Prince’le mansiyon ödülü veriyorum, ahah :D
lee min ho
lee min ho
En Tatlı 1. KızLee Da Hae (My Girl), Kim Tae Hee (My Princess)
lee da hae - kim tae hee
lee da hae - kim tae hee
En Tatlı 2. ErkekJung Yong Hwa (You’re Beautiful) – Yoo Ah In (SKKS)
jung yong hwa - yoo ah in
jung yong hwa - yoo ah in
En Tatlı 2. KızLee Min Jung (BOF), Wang Ji Hye (Protect the Boss)
wang ji hye - lee min jung
wang ji hye - lee min jung
En Güzel KostümlerPersonal Preference (sadece erkek giyim konusunda yalnız, esas kızımız gündelikçiden halliceydi :P ), Secret Garden (yine esas oğlan…), Baby-Faced Beauty(moda endüstrisini anlatan bir dizi olarak buraya girmeye hak kazandı…)
En Güzel MüziklerYou’re Beautiful (Anjell’in tüm parçaları hâlâ grooveshark’ta dinleme listemdedir…)  Gumiho ve Heartstrings de kapışır; BOF‘a da mansiyon verelim.
you are beautiful
you are beautiful
En GerçekçiMy Lovely Kim Sam SoonCoffee PrinceSoulmateFoxy Lady (Soulmates tadında bir de I Need Romance varmış ama ben izlemedim.)
En MasalsıBOFGoongMy Princess
my princess
my princess
Veee, nihayet geldik “en iyi diziler” kategorisine: Bu kategoriyi ikiye ayırıyorum “en kaliteli” ve “en eğlenceli” olarak. Ama hangi liste olursa olsun, aşağıdaki dizilerin hepsini izlemeyenlere hararetle tavsiye ediyorum.
the moon embracing the sun
the moon embracing the sun
En Başarılı Diziler (top 5): Senaryo ve oyunculuk (ardından daha az ağırlıkla prodüksiyon kalitesi, müzikler, kostümler… geliyor) baz alınmıştır:
1. Secret Garden
2. Coffee Prince
3. Scent of a Woman
4. The Moon that Embraces the Sun
5. City Hunter / My Lovely Kim Sam Soon (İkisi arasında kararsız kaldım)
sungkyunkwan scandal
sungkyunkwan scandal
En Keyifli Diziler (top 5): Tamamen kişisel keyif baz alınmıştır :)
1. SKKS
2. The Greatest Love
3. Still Marry Me
4. BOF
5. You’re Beautiful / Protect the Boss
protect the boss
protect the boss
Eveeet, “1. Geleneksel Hikaruivy Ödülleri”nin sonuna gelmiş bulunuyoruz :D :D Benim EN’lerim böyleydi… Peki sizin EN’leriniz nasıl? Bu mim’i diğer Kdrama canavarlarından La FeaLeeOhyoonjoo ve Kore Delisi‘nin mutlaka yapması gerektiğini düşünüyor ve ilk etapta onlara paslıyorum, kamu hizmeti olarak düşünüp yapın bunu e mi? :) :) Tabii ki benim aklıma gelmeyen bambaşka kategoriler eklemek de size kalmış ;)

hikaruivy hakkında

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı KdramaUzakdoğulu aktörler/aktrisler içinde yayınlandı ve  olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

47 Responses to Kore Dizileri – Hikaruivy ödülleri

  1. minekibuu diyor ki:
    Hikarunun enleri :P bakalım ben de ne kadar en :P bunlarda benim TAMAMEN KİŞİSEL görüşümdür :P
    İzlenecekler;
    Coffee House; pek önerilmemiş bir yapımdı, ondan kaldı
    Still Marry Me; listede beklemede
    Soulmate; hmmm i need romance a benziyorsa severim ki ben bunu :P
    OB&GYN doctors; indirmeye link arayıp bulamamaktan dermansız kaldım.
    Scent of a Woman: konu zorlar korkusu nedeniyle ertelenmekte
    The Moon that Embraces the Sun; henüz yeterince merak uyandırmadı
    En Sıkıcı: KESİNLİKLE EN SIKICI!! Hatta en cinnetlik, esas hatunu en boğulası kategorisinde de birinci. Kuzulara en yazık edilen yapım olarak da dillendirilebilir! Hıh! JKS aşkına ileri sara sara, o gülünce geri ala ala izlemiştim. Piiii. Lie to me de yarım kaldı, gelmedi gerisi ama MSOAN kadar kasmadı.
    En şeker: uygundur :)
    En Sürükleyici: BOF esas hatunu en boğulası kategorisinde ikinci. Dediklerin beni pek sürüklemedi :P
    En klişe yıkıcı: Secret Garden candır. PTB bitmedi gitti. Fark ediyorum da yalnızca beni baymış o dizi JJ ye rağmen, hani “gönlüm gözüm açılsın” bile yetmedi izlememe.
    En komik: TGL ı sevemedim pek My Girl hımm emin değilim. Ramenciler uygundur :P
    En yakışıklısı bol: UYGUNDUR!!!
    En güzeli bol: güzellik anlayışım uyuşmadığı için bu kategori ben de BOŞ :D
    En Klasik: bilemedim ben onu :P
    En değişik: değişik olduğu konusunda emin değilim ama güzeldi, sürükleyiciydi. Hele min honun saçları, bir sürükledi bir sürükledi. BOF taki halinden bulantı geldi.
    En Felsefik: olası.
    En umut verici/gaza getirici: ikisini de izlemedim o nedenle bir fikrim yok. Ama DH ı izleme denemem oldu, baydı, saldım gitti.
    En tatlı çift: CP uygundur :)
    En tatlı birinci erkek: JKS (her yapımda-dizi-konu vs önemli değil. Tatlı olan JKS zaten :P ) BOF ve lee min ho orda benim için tatlı olma ihtimali sıfır bile değil. Kıvırcık min ho bööööğğ (ifadesiyle birlikte okunacak)
    En tatlı 1. Kız: BOŞ :D
    En tatlı 2. Erkek: YAB de hongki :P SKKS de Joongki tabikisi de.yani seçimleriniz olumsuz. (hedef şaşırtmaya çalışmanız gözümden kaçmadı hijarucum) Hatta SKKS de gizli 1. Erkek joongkidir :) onu da kafalarına taktıkları şeyle bile tatlı olması sonucundan çıkardım.
    En tatlı 2. Kız: BOŞ :D
    En güzel kostümler; uygundur.
    En güzel müzikleri; Bad Guy, i need romance ve full house eklenmeli :)
    En gerçekçi: i need romance eklenmeli
    En masalsı Secret Garden eklenmeli :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder